NOVOTNÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ a Karla BRÜCKNEROVÁ. Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu. In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu
Název anglicky Nontraditional Students : The Role of Study Engagement
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Libor JUHAŇÁK (203 Česká republika, domácí), Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114691
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky netradiční studenti; pedagogické obory; vysokoškolské vzdělávání; angažovanost ve studiu
Klíčová slova anglicky non-traditional students; education degree; higher education; study engagement
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 13. 4. 2021 08:02.
Anotace
Netradiční studenti představují důležitou skupinu univerzitních studentů a jejich angažovanost ve studiu proto může být považována za významný faktor ovlivňující současné univerzitní vzdělávání. Cílem příspěvku je přezkoumat roli angažovanosti ve studiu a vztah angažovanosti ve studiu k dalším proměnným u českých netradičních studentů studujících pedagogické obory. Převzaté škály poskytly užitečné nástroje k popisu populace studentů v terciárním vzdělávání; některé z nich jsou užity v českém prostředí poprvé. Angažovanost ve studiu měří devítibodová stupnice UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). Analýzy ukazují, že jak celá škála angažovanosti ve studiu UWES-S, tak i její tři subškály korelují s dalším škálami a proto mají značný potenciál vysvětlit různé aspekty průběhu studia sledovaných studentů.
Anotace anglicky
Non-traditional students represent an important group of university students, and that is why their study engagement may be considered an important factor that affects current university education. This study aims to explore the study engagement and its relationship with other variables in the sample of Czech nontraditional students studying for education degrees. The scales taken over provided us with useful tools used to describe the population of students in tertiary education. Some of these are being used in the Czech environment for the first time. Study engagement is measured using a 9-item scale UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). The analyses show that both the overall UWES-S scale and the three subscales correlate with other scales in a clear pattern and have a hight potential to explain various aspects of the course of studies of respective students.
Návaznosti
GA18-15451S, projekt VaVNázev: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:37