NOVOTNÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ and Karla BRÜCKNEROVÁ. Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu (Nontraditional Students : The Role of Study Engagement). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu
Name (in English) Nontraditional Students : The Role of Study Engagement
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milada RABUŠICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/20:00114691
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) netradiční studenti; pedagogické obory; vysokoškolské vzdělávání; angažovanost ve studiu
Keywords in English non-traditional students; education degree; higher education; study engagement
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 13/4/2021 08:02.
Abstract
Netradiční studenti představují důležitou skupinu univerzitních studentů a jejich angažovanost ve studiu proto může být považována za významný faktor ovlivňující současné univerzitní vzdělávání. Cílem příspěvku je přezkoumat roli angažovanosti ve studiu a vztah angažovanosti ve studiu k dalším proměnným u českých netradičních studentů studujících pedagogické obory. Převzaté škály poskytly užitečné nástroje k popisu populace studentů v terciárním vzdělávání; některé z nich jsou užity v českém prostředí poprvé. Angažovanost ve studiu měří devítibodová stupnice UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). Analýzy ukazují, že jak celá škála angažovanosti ve studiu UWES-S, tak i její tři subškály korelují s dalším škálami a proto mají značný potenciál vysvětlit různé aspekty průběhu studia sledovaných studentů.
Abstract (in English)
Non-traditional students represent an important group of university students, and that is why their study engagement may be considered an important factor that affects current university education. This study aims to explore the study engagement and its relationship with other variables in the sample of Czech nontraditional students studying for education degrees. The scales taken over provided us with useful tools used to describe the population of students in tertiary education. Some of these are being used in the Czech environment for the first time. Study engagement is measured using a 9-item scale UWES-S (Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova, & Bakker; 2002). The analyses show that both the overall UWES-S scale and the three subscales correlate with other scales in a clear pattern and have a hight potential to explain various aspects of the course of studies of respective students.
Links
GA18-15451S, research and development projectName: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:33