STANISLAVOVÁ, Veronika. ROLE OSOBNÍCH ZÁJMEN V ODBORNÉM ANGLICKY PSANÉM DISKURZU A ROZVOJ DOVEDNOSTI AKADEMICKÉHO PSANÍ (Role of the Personal Pronouns in Academic Discourse and Development of Academic Writing at the University Level). In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků III. 2020th ed. Brno: MASARYKOVA UNIVERZITA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, 2020, p. 127-142. ISBN 978-80-210-9821-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ROLE OSOBNÍCH ZÁJMEN V ODBORNÉM ANGLICKY PSANÉM DISKURZU A ROZVOJ DOVEDNOSTI AKADEMICKÉHO PSANÍ
Name in Czech ROLE OSOBNÍCH ZÁJMEN V ODBORNÉM ANGLICKY PSANÉM DISKURZU A ROZVOJ DOVEDNOSTI AKADEMICKÉHO PSANÍ
Name (in English) Role of the Personal Pronouns in Academic Discourse and Development of Academic Writing at the University Level
Authors STANISLAVOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2020. vyd. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků III, p. 127-142, 16 pp. 2020.
Publisher MASARYKOVA UNIVERZITA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00117849
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9821-3
Keywords in English academic writing; impersonality; personal pronouns; language corpus
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/3/2021 10:49.
Abstract
Cílem přehledové studie je zmapování výzkumného pole spojeného s tématem míry používání osobních zájmen v odborném, studentském, anglicky psaném diskurzu v České republice a v zahraničí. Práce vymezuje klíčové pojmy, představuje analýzu 14 odborných empirických studií a zodpovídá dvě výzkumné otázky: K jakým hlavním zjištěním dospěl současný výzkum? Jaké metody a přístupy jsou preferované v tomto typu výzkumu?
Abstract (in English)
The aim of the literature review is to map the research field associated with the topic of the frequency use of personal pronouns in written academic discourse of university students. The work discusses the main concepts, presents the analyses of 14 empirical studies, and answers two research questions: What are the main findings of the current research? What methods and approaches are preferred in this type of research?
Links
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUName: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Acronym: AKTEV IX)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:32