RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ and Maria SLOWEY. Non-Traditional Students in Tertiary Education. In Studia paedagogica. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, p. 1-199. ISSN 1803-7437.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Non-Traditional Students in Tertiary Education
Name in Czech Netradiční studenti v terciárním vzdělávání
Authors RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ and Maria SLOWEY.
Edition 1. vyd. Brno, Studia paedagogica, p. 1-199, 199 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISSN 1803-7437
Keywords (in Czech) netradiční studenti; terciární vzdělávání; monotematické číslo
Keywords in English nontraditional students; tertiary education; monothematic issue
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 22/1/2021 08:52.
Abstract
This issue contains a total of nine contributions from authors from various European countries: Germany, Portugal, Spain, Sweden, and the Czech Republic. This indicates that the topic of non-traditional students in tertiary education is topical across Europe. The authors have approached the topic both quantitatively (making use of the statistical analysis of large datasets) and qualitatively.
Abstract (in Czech)
Monotematické číslo obsahuje celkem devět příspěvků od autorů z různých evropských zemí: Německo, Portugalsko, Španělsko,Švédsko a ČR. To ukazuje, že téma netradičních studentů v terciárním vzdělávání je pro Evropu důležité. Autoři přistoupili k tématu jak kvantitativně (s využitím statistických analýz velkých souborů), tak kvalitativně.
Links
GA18-15451S, research and development projectName: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 8/6/2024 10:00