Detailed Information on Publication Record
2020
Non-Traditional Students in Tertiary Education
RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ and Maria SLOWEYBasic information
Original name
Non-Traditional Students in Tertiary Education
Name in Czech
Netradiční studenti v terciárním vzdělávání
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ and Maria SLOWEY
Edition
1. vyd. Brno, Studia paedagogica, p. 1-199, 199 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISSN
Keywords (in Czech)
netradiční studenti; terciární vzdělávání; monotematické číslo
Keywords in English
nontraditional students; tertiary education; monothematic issue
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/1/2021 08:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
This issue contains a total of nine contributions from authors from various European countries: Germany, Portugal, Spain, Sweden, and the Czech Republic. This indicates that the topic of non-traditional students in tertiary education is topical across Europe. The authors have approached the topic both quantitatively (making use of the statistical analysis of large datasets) and qualitatively.
In Czech
Monotematické číslo obsahuje celkem devět příspěvků od autorů z různých evropských zemí: Německo, Portugalsko, Španělsko,Švédsko a ČR. To ukazuje, že téma netradičních studentů v terciárním vzdělávání je pro Evropu důležité. Autoři přistoupili k tématu jak kvantitativně (s využitím statistických analýz velkých souborů), tak kvalitativně.
Links
GA18-15451S, research and development project |
|