s 2020

Non-Traditional Students in Tertiary Education

RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ and Maria SLOWEY

Basic information

Original name

Non-Traditional Students in Tertiary Education

Name in Czech

Netradiční studenti v terciárním vzdělávání

Authors

Edition

1. vyd. Brno, Studia paedagogica, p. 1-199, 199 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISSN

Keywords (in Czech)

netradiční studenti; terciární vzdělávání; monotematické číslo

Keywords in English

nontraditional students; tertiary education; monothematic issue

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/1/2021 08:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

This issue contains a total of nine contributions from authors from various European countries: Germany, Portugal, Spain, Sweden, and the Czech Republic. This indicates that the topic of non-traditional students in tertiary education is topical across Europe. The authors have approached the topic both quantitatively (making use of the statistical analysis of large datasets) and qualitatively.

In Czech

Monotematické číslo obsahuje celkem devět příspěvků od autorů z různých evropských zemí: Německo, Portugalsko, Španělsko,Švédsko a ČR. To ukazuje, že téma netradičních studentů v terciárním vzdělávání je pro Evropu důležité. Autoři přistoupili k tématu jak kvantitativně (s využitím statistických analýz velkých souborů), tak kvalitativně.

Links

GA18-15451S, research and development project
Name: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Czech Science Foundation