k 2020

Informační gramotnost – kompetence pro bezpečnou každodennost

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Informační gramotnost – kompetence pro bezpečnou každodennost

Název anglicky

Information literacy - competence for safe everyday life

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Vydání

Festival bezpečného internetu 2020, 1.10.2020, online, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

informační gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci

Klíčová slova anglicky

information literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; pupils

Štítky

didaktika, informační gramotnost, kompetenční učení, rivok, učící knihovník
Změněno: 23. 3. 2021 18:48, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Přednáška ve formě webináře reflektuje informační gramotnost jako jedno z klíčových témat vzdělávací politiky. Jak lze práci s informacemi rozvíjet v místně zakotvených aktivitách? Jakou roli má spolupráce škol a knihoven? Autorka představila edukační a metodické nástroje rozvoje informační gramotnosti. Jejich vzniku, aplikaci i evaluaci napříč primárním i sekundárním vzděláváním se dlouhodobě věnuje.

Anglicky

The lecture in the form of a webinar reflects information literacy as one of the key topics of educational policy. How can working with information be developed in locally based activities? What is the role of cooperation between schools and libraries? The author presented educational and methodological tools for the development of information literacy. They have long been involved in their creation, application and evaluation across primary and secondary education.

Návaznosti

MUNI/A/1301/2019, interní kód MU
Název: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Akronym: DISRI 2020)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 13. 11. 2024 08:26