Detailed Information on Publication Record
2020
Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání
Name (in English)
How to prepare librarians and teachers for changes in education
Authors
Edition
Konference Knihovny současnosti 2020, 2020
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci; kurikulum; vzdělávací politika
Keywords in English
literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils; curriculum; educational policy
Změněno: 25/1/2021 14:05, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Nároky informační společnosti formují také v oblasti vzdělávání žáků potřebu nových kompetencí a gramotností. Jejich rozvíjení se stále více děje mimo tradiční školní prostředí, například při neformálním vzdělávání v knihovně a nebo informálním učení. Jak může fungovat společenství praxe učících knihovníků a učitelů, které podporuje celoživotní vzdělávání žáků ve shodě s aktuální Strategií vzdělávání 2030+ a digitálními kompetenčními rámci?
In English
The demands of the information society also shape the need for new competencies and literacy in the field of pupil education. Their development is increasingly taking place outside the traditional school environment, for example in non-formal library education or informal learning. How can a community of teaching librarians and teachers that support pupils' lifelong learning work in line with the current 2030+ Education Strategy and digital competence frameworks?
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MU |
|