2020
Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků
Název anglicky
Activating approaches in the development of reading and information literacy of students
Autoři
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia, od s. 60-66, 7 s. 2020
Nakladatel
Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00117976
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-972668-7-5
Klíčová slova česky
informační vzdělávání; informační gramotnost; čtenářská gramotnost; lapbook; žák; aktivizující metody výuky
Klíčová slova anglicky
information education; information literacy; reading literacy; lapbook; disciple; activating teaching methods
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2021 11:29, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Příspěvek představuje didaktickou práci učícího knihovníka nebo učitele v rychle se měnící informační společnosti. Krátce shrnuje důležité a aktuální dění v oblasti informačního vzdělávání v knihovnách. Stěžejní částí je pak pojednání o organizérech informací a především o metodě lapbook. Tyto aktivizující přístupy rozvíjejí čtení s porozuměním a schopnost pracovat s informacemi u žáků od 1. stupně až po střední školu.
Anglicky
The paper presents the didactic work of a teaching librarian or teacher in a rapidly changing information society. It briefly summarizes important and current events in the field of information education in libraries. The main part is a discussion of the organizers of information and especially the lapbook method. These activating approaches develop reading comprehension and the ability to work with information in students from primary school to secondary school.