D 2020

Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků

Název anglicky

Activating approaches in the development of reading and information literacy of students

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia, od s. 60-66, 7 s. 2020

Nakladatel

Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/20:00117976

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-972668-7-5

Klíčová slova česky

informační vzdělávání; informační gramotnost; čtenářská gramotnost; lapbook; žák; aktivizující metody výuky

Klíčová slova anglicky

information education; information literacy; reading literacy; lapbook; disciple; activating teaching methods

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2021 11:29, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Příspěvek představuje didaktickou práci učícího knihovníka nebo učitele v rychle se měnící informační společnosti. Krátce shrnuje důležité a aktuální dění v oblasti informačního vzdělávání v knihovnách. Stěžejní částí je pak pojednání o organizérech informací a především o metodě lapbook. Tyto aktivizující přístupy rozvíjejí čtení s porozuměním a schopnost pracovat s informacemi u žáků od 1. stupně až po střední školu.

Anglicky

The paper presents the didactic work of a teaching librarian or teacher in a rapidly changing information society. It briefly summarizes important and current events in the field of information education in libraries. The main part is a discussion of the organizers of information and especially the lapbook method. These activating approaches develop reading comprehension and the ability to work with information in students from primary school to secondary school.