Detailed Information on Publication Record
2020
Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků
Name (in English)
Activating approaches in the development of reading and information literacy of students
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia, p. 60-66, 7 pp. 2020
Publisher
Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/20:00117976
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-972668-7-5
Keywords (in Czech)
informační vzdělávání; informační gramotnost; čtenářská gramotnost; lapbook; žák; aktivizující metody výuky
Keywords in English
information education; information literacy; reading literacy; lapbook; disciple; activating teaching methods
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 20/4/2021 11:29, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Příspěvek představuje didaktickou práci učícího knihovníka nebo učitele v rychle se měnící informační společnosti. Krátce shrnuje důležité a aktuální dění v oblasti informačního vzdělávání v knihovnách. Stěžejní částí je pak pojednání o organizérech informací a především o metodě lapbook. Tyto aktivizující přístupy rozvíjejí čtení s porozuměním a schopnost pracovat s informacemi u žáků od 1. stupně až po střední školu.
In English
The paper presents the didactic work of a teaching librarian or teacher in a rapidly changing information society. It briefly summarizes important and current events in the field of information education in libraries. The main part is a discussion of the organizers of information and especially the lapbook method. These activating approaches develop reading comprehension and the ability to work with information in students from primary school to secondary school.