MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků (Activating approaches in the development of reading and information literacy of students). Online. In Cenigová, Rozália. Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia. Bratislava: Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave, 2020, p. 60-66. ISBN 978-80-972668-7-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků
Name (in English) Activating approaches in the development of reading and information literacy of students
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia, p. 60-66, 7 pp. 2020.
Publisher Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/20:00117976
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-972668-7-5
Keywords (in Czech) informační vzdělávání; informační gramotnost; čtenářská gramotnost; lapbook; žák; aktivizující metody výuky
Keywords in English information education; information literacy; reading literacy; lapbook; disciple; activating teaching methods
Tags aktivizující metody výuky, informační gramotnost, lapbook, rivok, učící knihovník, čtenářská gramotnost
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 20/4/2021 11:29.
Abstract
Příspěvek představuje didaktickou práci učícího knihovníka nebo učitele v rychle se měnící informační společnosti. Krátce shrnuje důležité a aktuální dění v oblasti informačního vzdělávání v knihovnách. Stěžejní částí je pak pojednání o organizérech informací a především o metodě lapbook. Tyto aktivizující přístupy rozvíjejí čtení s porozuměním a schopnost pracovat s informacemi u žáků od 1. stupně až po střední školu.
Abstract (in English)
The paper presents the didactic work of a teaching librarian or teacher in a rapidly changing information society. It briefly summarizes important and current events in the field of information education in libraries. The main part is a discussion of the organizers of information and especially the lapbook method. These activating approaches develop reading comprehension and the ability to work with information in students from primary school to secondary school.
PrintDisplayed: 17/7/2024 17:31