MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy knihoven v rozvoji informačních kompetencí žáků (Activating approaches of libraries in the development of pupils' information competencies). In Přednáškový cyklus Učící knihovník. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivizující přístupy knihoven v rozvoji informačních kompetencí žáků
Name (in English) Activating approaches of libraries in the development of pupils' information competencies
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Přednáškový cyklus Učící knihovník, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50804 Library science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) transdisciplinarita; pedagogika; knihovnictví; edukace; gramotnost; informační vzdělávání
Keywords in English transdisciplinarity; pedagogy; librarianship; education; literacy; information education
Tags aktivizující metody výuky, informační gramotnost, knihovnická pedagogika, společenství praxe, teaching librarian, učitel
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 29/3/2021 00:19.
Abstract
Tematikou zvané přednášky byly transdisciplinární aspekty pedagogiky a knihovnictví a kompetence a gramotnosti v edukaci pro 21. století. Obsah byl zaměřen především na komplexní práci s informačními zdroji z hlediska vzdělávacích potřeb škol a knihoven.
Abstract (in English)
The topic of the so-called lecture was transdisciplinary aspects of pedagogy and librarianship and competence and literacy in education for the 21st century. The content was focused mainly on comprehensive work with information sources in terms of educational needs of schools and libraries.
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Acronym: DISRI 2020)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 14/6/2024 16:45