Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities |
Name (in English) | Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities |
Authors | MAZÁČOVÁ, Pavlína. |
Edition | 2020. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50804 Library science |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci; digital humanities |
Keywords in English | literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils; digital humanities |
Tags | digital humanities, Education, knihovnická pedagogika, kompetence, research, výzkum |
Changed by | Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 23/1/2021 17:11. |
Abstract |
---|
Obsah workshopu byl výzkumně aplikační. Byl zaměřen především na práci s digitálními zdroji z oblasti humanitních věd v realitě vzdělávacích potřeb škol a knihoven, a to se zaměřením na místně zakotvené vzdělávání a regionální fond kulturní paměti. V jeho rámci proběhl evaluační výzkum s cílem přenést jeho výzkumné závěry do praxe práce s digitálními vzdělávacími zdroji a kolekcemi ve vzdělávacím prostředí středních škol. |
Abstract (in English) |
---|
The content of the workshop was research application. It focused mainly on working with digital resources in the field of humanities in the reality of the educational needs of schools and libraries, with a focus on locally embedded education and the regional fund of cultural memory. Within its framework, evaluation research was carried out with the aim of transferring his research conclusions into the practice of working with digital educational resources and collections in the educational environment of secondary schools. |
PrintDisplayed: 15/10/2024 10:30