k
2020
Na můstku mezi knihovnou a školou
MAZÁČOVÁ, Pavlína
Základní údaje
Originální název
Na můstku mezi knihovnou a školou
Název anglicky
On the bridge between the library and the school
Vydání
IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno, 2020
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50804 Library science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci; kurikulum; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky
literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils; curriculum; educational policy
V originále
“Non scholae, sed vitae discimus”. Jaké příležitosti pro celoživotní vzdělávání nabízí škola? A jaké knihovna? Jak silná nebo tenká linka mezi vzděláváním ve školní lavici a mimoškolními aktivitami vlastně je – a je taková dělící linka vůbec potřeba? Příspěvek představil funkční praxi i perspektivy spolupráce knihovníků a učitelů v propojování neformálního a formálního vzdělávání. Téma je ukotveno v rozvíjení kompetenčního přístupu a gramotností.
Anglicky
“I would not, but I live in discimus”. What opportunities for lifelong learning does the school offer? And what library? How strong or thin is the line between school education and extracurricular activities - and is such a dividing line needed at all? The paper presented the functional practice and perspectives of cooperation of librarians and teachers in connecting non-formal and formal education. The topic is rooted in the development of a competence approach and literacy.
Návaznosti
17260/2020 OULK-OLK, interní kód MU | Název: Národní seminář informačního vzdělávání: Knihovna jako vzdělávací prostředí (Akronym: NASIV 2020) | Investor: Ministerstvo kultury ČR, Národní seminář informačního vzdělávání: Knihovna jako vzdělávací prostředí |
|
Zobrazeno: 10. 11. 2024 13:39