MAZÁČOVÁ, Pavlína. Na můstku mezi knihovnou a školou. In IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Na můstku mezi knihovnou a školou
Název anglicky On the bridge between the library and the school
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Vydání IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50804 Library science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci; kurikulum; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils; curriculum; educational policy
Štítky competence, library, pedagogy, teaching librarian, učitel
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 29. 3. 2021 00:35.
Anotace
“Non scholae, sed vitae discimus”. Jaké příležitosti pro celoživotní vzdělávání nabízí škola? A jaké knihovna? Jak silná nebo tenká linka mezi vzděláváním ve školní lavici a mimoškolními aktivitami vlastně je – a je taková dělící linka vůbec potřeba? Příspěvek představil funkční praxi i perspektivy spolupráce knihovníků a učitelů v propojování neformálního a formálního vzdělávání. Téma je ukotveno v rozvíjení kompetenčního přístupu a gramotností.
Anotace anglicky
“I would not, but I live in discimus”. What opportunities for lifelong learning does the school offer? And what library? How strong or thin is the line between school education and extracurricular activities - and is such a dividing line needed at all? The paper presented the functional practice and perspectives of cooperation of librarians and teachers in connecting non-formal and formal education. The topic is rooted in the development of a competence approach and literacy.
Návaznosti
17260/2020 OULK-OLK, interní kód MUNázev: Národní seminář informačního vzdělávání: Knihovna jako vzdělávací prostředí (Akronym: NASIV 2020)
Investor: Ministerstvo kultury ČR, Národní seminář informačního vzdělávání: Knihovna jako vzdělávací prostředí
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 16:47