p
2020
Význam společenství praxe učitelů SOŠ a SOU, knihovníků a akademiků při rozvoji gramotností a kompetencí žáků
MAZÁČOVÁ, Pavlína
Basic information
Original name
Význam společenství praxe učitelů SOŠ a SOU, knihovníků a akademiků při rozvoji gramotností a kompetencí žáků
Name (in English)
The importance of the community of secondary school teachers, librarians and academics in the development of literacy and competencies of pupils
Edition
Národní pedagogický institut – Aktivity a náměty IKAP pro oblast Čtenářská a matematická gramotnost se zohledněním specifik SOŠ a SOU, 2020
Other information
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
gramotnost; kompetence; žák střední školy; učící knihovník; učitel; společenství praxe
Keywords in English
literacy; competence; high school student; teaching librarian; teacher; community practice
V originále
Příspěvek ve formě webináře tematicky reflektuje potřebu funkčního společenství praxe při rozvoji informační gramotnosti a kompetenčního učení žáků na střední škole. Tematicky je zaměřena na výzkumné i aplikační aktivity v informačním vzdělávání a na spolupráci učitelů a učících knihovníků.
In English
The paper in the form of a webinar thematically reflects the need for a functional community of practice in the development of information literacy and competence learning of high school students. It is thematically focused on research and application activities in information education and on the cooperation of teachers and teaching librarians.
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MU | Name: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Acronym: DISRI 2020) | Investor: Masaryk University, Category A |
|
Displayed: 10/11/2024 23:16