ČERNÝ, Michal. Univerzitní vzdělávání a jeho reakce na pandemii COVID-19. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020, roč. 20, č. 3, s. 32-45. ISSN 1213-7758. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Univerzitní vzdělávání a jeho reakce na pandemii COVID-19
Název anglicky University education and its pandemic response COVID-19
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého, 2020, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00118040
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.016
Klíčová slova česky COVID-19; e-learning; university; vysokoškolské učení; hybridní pedagogika
Klíčová slova anglicky COVID-19; e-learning; university; higher education; hybrid pedagogy
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 22. 3. 2021 08:38.
Anotace
Pandemie COVID-19 znamenala pravděpodobně nejrychlejší a nejintenzivnější zásah do výuky na univerzitách v globálním měřítku v dějinách. Otevřela cestu k online vzdělávání. Současně ale také nastolila otázku, co skrze e-learning můžeme učit lépe, než v klasické výuce tváří v tvář, a kde naopak osobní kontakt potřebujeme. Přehledová studie analyzuje 16 studií indexovaných v databázi SCOPUS, které dávají nahlédnout do reakcí universit na novou společenskou situaci.
Anotace anglicky
The COVID-19 pandemic was probably the fastest and most intensive intervention in university teaching on a global scale in history. It paved the way for online education. At the same time, however, it also raised the question of what we can learn better through e-learning than in classical face-to-face teaching and where, on the contrary, we need personal contact. The review study analyzes 16 papers indexed in the SCOPUS database, which provide insight into the reactions of universities to the new social situation.
Návaznosti
MUNI/A/1301/2019, interní kód MUNázev: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Akronym: DISRI 2020)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:58