ČERNÝ, Michal. Univerzitní vzdělávání a jeho reakce na pandemii COVID-19 (University education and its pandemic response COVID-19). e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020, vol. 20, No 3, p. 32-45. ISSN 1213-7758. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Univerzitní vzdělávání a jeho reakce na pandemii COVID-19
Name (in English) University education and its pandemic response COVID-19
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého, 2020, 1213-7758.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/20:00118040
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.016
Keywords (in Czech) COVID-19; e-learning; university; vysokoškolské učení; hybridní pedagogika
Keywords in English COVID-19; e-learning; university; higher education; hybrid pedagogy
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 22/3/2021 08:38.
Abstract
Pandemie COVID-19 znamenala pravděpodobně nejrychlejší a nejintenzivnější zásah do výuky na univerzitách v globálním měřítku v dějinách. Otevřela cestu k online vzdělávání. Současně ale také nastolila otázku, co skrze e-learning můžeme učit lépe, než v klasické výuce tváří v tvář, a kde naopak osobní kontakt potřebujeme. Přehledová studie analyzuje 16 studií indexovaných v databázi SCOPUS, které dávají nahlédnout do reakcí universit na novou společenskou situaci.
Abstract (in English)
The COVID-19 pandemic was probably the fastest and most intensive intervention in university teaching on a global scale in history. It paved the way for online education. At the same time, however, it also raised the question of what we can learn better through e-learning than in classical face-to-face teaching and where, on the contrary, we need personal contact. The review study analyzes 16 papers indexed in the SCOPUS database, which provide insight into the reactions of universities to the new social situation.
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Acronym: DISRI 2020)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26