MAZÁČOVÁ, Pavlína a Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, roč. 4, č. 2, s. 95-112. ISSN 2533-7882. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie
Název anglicky Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí) a Marija ŠUPICOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, 2533-7882.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00118062
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky informační gramotnost; Montessori; alternativní školy; informační vzdělávání; pedagogika; kurikulum; kompetenční učení
Klíčová slova anglicky information literacy; Montessori; alternative schools; information education; pedagogy; curriculum; competence learning
Štítky alternative school, case study, competence, information education, pedagogy, research, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Mattesová, učo 362464. Změněno: 19. 3. 2021 10:43.
Anotace
Studie má za cíl rozšířit a obohatit výzkumné pole informační gramotnosti o perspektivu vzdělávacího prostředí mimo hlavní vzdělávací proud. Výzkum informační gramotnosti je soustředěn do prostředí alternativní základní školy uplatňující principy Montessori pedagogiky. Jako výzkumná strategie byla zvolena případová studie školy. Analýza získaných a triangulovaných dat ukázala, že důležitým předpokladem rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi sledovaného případu je kompetenční zaměření kurikula případové školy. Rozvíjení kompetencí informačně gramotného žáka se v dané škole děje napříč celým vzdělávacím procesem.
Anotace anglicky
The study aims to expand and enrich the research field of information literacy with the perspective of the educational environment outside the mainstream. Information literacy research is concentrated in the environment of an alternative primary school applying the principles of Montessori pedagogy. A case study of the school was chosen as a research strategy. The analysis of the obtained and triangulated data showed that an important prerequisite for the development of information literacy in the educational practice of the observed case is the competence focus of the case school curriculum. The development of the competencies of an information-literate pupil takes place in the given school across the entire educational process.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:45