MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie (Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, vol. 4, No 2, p. 95-112. ISSN 2533-7882. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1735296, author = {Mazáčová, Pavlína and Šupicová, Marija}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, keywords = {information literacy; Montessori; alternative schools; information education; pedagogy; curriculum; competence learning}, language = {cze}, issn = {2533-7882}, journal = {Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání}, title = {Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie}, url = {https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/2-2020/}, volume = {4}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1735296 AU - Mazáčová, Pavlína - Šupicová, Marija PY - 2020 TI - Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie JF - Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání VL - 4 IS - 2 SP - 95-112 EP - 95-112 PB - Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy SN - 25337882 KW - information literacy KW - Montessori KW - alternative schools KW - information education KW - pedagogy KW - curriculum KW - competence learning UR - https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/2-2020/ L2 - https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/2-2020/ N2 - Studie má za cíl rozšířit a obohatit výzkumné pole informační gramotnosti o perspektivu vzdělávacího prostředí mimo hlavní vzdělávací proud. Výzkum informační gramotnosti je soustředěn do prostředí alternativní základní školy uplatňující principy Montessori pedagogiky. Jako výzkumná strategie byla zvolena případová studie školy. Analýza získaných a triangulovaných dat ukázala, že důležitým předpokladem rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi sledovaného případu je kompetenční zaměření kurikula případové školy. Rozvíjení kompetencí informačně gramotného žáka se v dané škole děje napříč celým vzdělávacím procesem. ER -
MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie (Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study). \textit{Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání}. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, vol.~4, No~2, p.~95-112. ISSN~2533-7882.
|