MAZÁČOVÁ, Pavlína. S projektem Co nebylo v učebnici vstříc informační gramotnosti žáků (With the project What was not in the textbook to meet the information literacy of students). In Bulletin SKIP. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků České republiky. ISSN 1213-5828. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name S projektem Co nebylo v učebnici vstříc informační gramotnosti žáků
Name (in English) With the project What was not in the textbook to meet the information literacy of students
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Praha, Bulletin SKIP, 2020.
Publisher Svaz knihovníků a informačních pracovníků České republiky
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISSN 1213-5828
Keywords (in Czech) informační vzdělávání; vzdělávání v knihovnách; kompetence; společenství praxe
Keywords in English information education; library education; competence; community practice
Tags community of practice, competence, information literacy, teacher, teaching librarian
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 29/1/2021 09:39.
Abstract
Příspěvek evaluačního charakteru prezentuje průběžné odborné výstupy projektu OP VVV Co nebylo v učebnici . Jedná se o celorepublikový projekt rozvoje informační gramotnosti žáků v aktivizujících přístupech kompetenčního vzdělávání napříč kurikulem. Součástí příspěvku je také prezentace aktuálního stavu realizace společenství praxe učících knihovníků a učitelů.
Abstract (in English)
The evaluation paper presents the ongoing professional outputs of the OP RDE project What was not in the textbook. It is a nationwide project for the development of information literacy of pupils in activating approaches to competence education across the curriculum. Part of the paper is also a presentation of the current state of implementation of the community of teaching librarians and teachers.
PrintDisplayed: 19/4/2024 21:18