Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1736596, author = {Záleská, Klára}, address = {Brno}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020}, edition = {1. vyd.}, keywords = {school adaptation; immigrant child; education policy; comparative pedagogy; case study; qualitative content analysis; support measures; symbolic policy; substantive policy; multiculturalism; assimilation; immigrant children education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9649-3}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Podpora školní adaptace dětí-cizinců : Náhled do české a norské praxe}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/142911}, year = {2020} }
TY - BOOK ID - 1736596 AU - Záleská, Klára PY - 2020 TI - Podpora školní adaptace dětí-cizinců : Náhled do české a norské praxe VL - Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity; 501 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021096493 KW - school adaptation KW - immigrant child KW - education policy KW - comparative pedagogy KW - case study KW - qualitative content analysis KW - support measures KW - symbolic policy KW - substantive policy KW - multiculturalism KW - assimilation KW - immigrant children education UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/142911 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/142911 N2 - Publikace se zabývá tématem podpory dětí-cizinců ve vzdělávání, na které je nahlíženo z české a norské perspektivy. Ambicí monografie je poskytnout inspiraci či zpětnou vazbu akademikům, učitelům, ale i tvůrcům vzdělávací politiky a zároveň poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře dětí-cizinců ve vzdělávání. Autorka text rozdělila na dvě části; v první o klíčovém tématu pojednává z pohledu teoretických východisek a dostupných pedagogických výzkumů. Ve druhé části potom věnuje pozornost představení vlastního šetření, kdy na téma nahlíží z perspektivy tří úrovní: státní, regionální a školní. Šetření bylo koncipováno jako kvalitativní srovnávací studie založená na obsahové analýze a případových studiích českých a norských základních škol. Hlavním výsledkem provedeného šetření je vytvoření modelu podpory školní adaptace dětí-cizinců. Ten mimo jiné připomíná nutnost posílení podpory spolupráce školy a rodičů-cizinců v českém i norském prostředí. Poukazuje též na regionální úroveň jako na stěžejní mezičlánek zprostředkovávající informace, znalosti a potřeby mezi státní a školní úrovní v popisovaném tématu. Tato a další zjištění vedou k úvahám o významu tzv. symbolické politiky a politiky s reálným účinkem v oblasti podpory školní adaptace dětí-cizinců a o jejich podobách v českém a norském prostředí. ER -
ZÁLESKÁ, Klára. \textit{Podpora školní adaptace dětí-cizinců : Náhled do české a norské praxe (Immigrant children’s support of their school adaptation : An insight into the Czech and Norwegian practice)}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 163 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity; 501. ISBN~978-80-210-9649-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020.
|