SUQUET, Petra. Učebnice francouzštiny v kontextu současných podmínek vyučovacího a učebního procesu (French language textbooks in the current conditions context of the teaching and learning process). In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2020. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učebnice francouzštiny v kontextu současných podmínek vyučovacího a učebního procesu
Name (in English) French language textbooks in the current conditions context of the teaching and learning process
Authors SUQUET, Petra.
Edition Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2020, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) francouzský jazyk; učebnice; dvojjazyčné učebnice; aktivní výuka; individuální přístup ve výuce
Keywords in English French language; school textbooks; bilingual textbooks; active pedagogy; individual approach in teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 2/3/2021 10:26.
Abstract
Výstup pojednává o možnostech učebnic přispívat k individualizaci a autonomii žáků a studentů a představuje kritéria výběru jazykových učebnic s přihlédnutím k individualizaci a diferenciaci výuky a učení.
Abstract (in English)
In the conference output, we reflect on how textbooks can contribute to the individualization and autonomy of pupils and students and we present the criteria for selecting language textbooks enabling individualization and differentiation of teaching and learning.
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:24