SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Barbora CHOVANCOVÁ a Štěpánka BILOVÁ. The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing. 162 s. The Brno Collection. ISBN 978-1-6592-7135-5. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy
Autoři SEDLÁČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Barbora CHOVANCOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Štěpánka BILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Hong Kong, 162 s. The Brno Collection, 2020.
Nakladatel Candlin & Mynard ePublishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00118110
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-1-6592-7135-5
Klíčová slova anglicky learner autonomy; action research; ePortfolio; learning journals
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 7. 2. 2021 15:54.
Anotace
As the title suggests, it is the teacher who is in the spotlight of this volume on learner autonomy. The issues addressed herein include the specific and ever-changing role of teachers within the context of autonomous learning; an impassioned promotion of professionalism, creativity, reflection, and ability to tune into the minds of students; the effectivity of teaching in general; and, last but not least, the teacher’s own autonomy. In autonomous learning, learners become “researchers of their own learning”. Likewise, teachers should become “researchers of their own teaching” and, as this book attests, they indeed do. When the focus of their explorations is learner autonomy, the results can include theoretically grounded research papers with practical applications, action research and exploratory practice, and good practice papers which emphasise how learner autonomy is being promoted. This book is not only written by teachers but also addressed directly to them. Teachers at all levels, in different teaching contexts, and of various languages can benefit from the ideas and adapt them to fit their unique teaching situation and benefit their own students.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:25