KALLUS, Hana. Functional Plurality in Contextualized Discourse. 2020. ISBN 978-80-210-9766-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Functional Plurality in Contextualized Discourse
Name in Czech Funkční jazyková pluralita v diskurzu
Authors KALLUS, Hana.
Edition 2020.
Other information
Original language English
Type of outcome Review
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-9766-7
Keywords (in Czech) nglický diskurz; lingvistická studia; mediální diskurz; literární diskurz; CLIL; korpusová lingvistika
Keywords in English English dicourse; lingustics studies; media discourse; literary discourse; CLIL; corpus linguistics
Tags English dicourse lingustics studies corpus linguistics
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kallus, M.A., Ph.D., učo 1857. Changed: 7/2/2021 11:53.
Abstract
The volume presents eleven articles written by participants of the Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English held on 12-13 September 2019. The papers (including two plenary speeches delivered by Prof. Julia Hüttner from University of Vienna, and Assoc. Prof. Markéta Malá from Charles University, Prague) offer a range of linguistic topics, covering media discourse, learner discourse (e.g. CLIL), literary genre, language of advertising, and the interdisciplinary approach to language and international relations, to name just a few.
Abstract (in Czech)
Sborník předkládá jedenáct článků, jejichž autory a autorkami byli účastníci lingvistické konference “Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English”, která se konala 12.-13. září 2019. Soubor článků zahrnuje mj. i dvě plenární přednášky (od Prof. Julie Hüttner z Universität Wien, Vídeň, a doc. PhDr. Markéty Malé, Ph.D. z Karlovy univerzity, Praha) a nabízí širokou škálu jazykovědných témat, jako jsou například diskurz v médiích, výuka angličtiny na různých vzdělávacích stupních (např. CLIL), literární žánr, jazyk reklamy nebo interdisciplinární přístup k výuce jazyka a mezinárodních vztahů.
PrintDisplayed: 1/5/2024 15:39