ŠEVEČKOVÁ, Monika. Sovremennaja metodika obučenija RKI v Čechiji. In MOLODJOZH I NAUKA: slovo, tekst, lichnost. Uljanovsk: Uljanovskijj gosudarstvennyjj pedagogicheskijj universitet. s. 212-218, 452 s. ISBN 978-5-907216-28-0. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sovremennaja metodika obučenija RKI v Čechiji
Název anglicky Current methodology of teaching Russian as a foreign language in the Czech Republic
Autoři ŠEVEČKOVÁ, Monika.
Vydání Uljanovsk, MOLODJOZH I NAUKA: slovo, tekst, lichnost, od s. 212-218, 452 s. 2020.
Nakladatel Uljanovskijj gosudarstvennyjj pedagogicheskijj universitet
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-5-907216-28-0
Klíčová slova anglicky education; evaluation; foreign language; native speaker; Russian; trends;
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 28. 4. 2021 14:51.
Anotace
Statja opisyvaet sovremennye tendencii v prepodavanii RKI v prestizhnom institute Universiteta im. Masarika (Lingvisticheskijj centr – LC). Avtor opiraetsja na aktualnuju situaciju v CHeshskojj Respublike v oblasti jazykovogo obrazovanija i predstavljaet metodiku, ispolzuemuju LC. Dannaja metodika obuchenija RKI baziruetsja na sotrudnichestvo s nositeljami jazyka – assistentami prepodavatelja inostrannykh jazykov, na sozdanie novykh uchebnykh posobijj i vozmozhnosti ocenki znanija inostrannogo jazyka (t. naz. «jazykovojj portfel»).
Anotace anglicky
The article describes current trends in education of Russian as a foreign language at a prestigious workplace of Masaryk University (MUNI Language Centre – CJV). The article is based on the up-to-date situation in language education in the Czech Republic and reflects methodology used at CJV. The methodology of teaching Russian as a foreign language leans on cooperation with native speakers – assistants of foreign language teaching, on making new teaching tools and on creating possibilities of language knowledge evaluation (so called portfolio).
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 12:30