DELALANDE, Hana. Étudiants-stagiaires tcheques en stage professionnel en France: analyse des besoins de développement de la compétence interculturelle. In CERCLES: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Étudiants-stagiaires tcheques en stage professionnel en France: analyse des besoins de développement de la compétence interculturelle
Název anglicky Czech students-interns during internships in France: needs analysis of intercultural communication competence development
Autoři DELALANDE, Hana.
Vydání CERCLES: Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners, 2020.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Intercultural communication competence; French for specific purposes; internships
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 4. 2021 15:26.
Anotace
La contribution a porté sur les résultats de l’analyse qualitative de recherche doctorale sur les différences interculturelles dans le français des affaires. L’échantillon de la recherche était formé par des étudiants de la Faculté d’Économie et d’Administration de l’Université Masaryk qui, dans le cadre de leurs études de Master franco-tcheque d’Administration publique, ont effectué un stage professionnel de deux mois dans une institution d’administration publique française, mais aussi les maîtres de stage. Les données ont été collectées en automne 2019 grâce a une série d’entretiens semi-directifs et des rapports finaux, il a été analysé le contenu de stage, les situations problématiques et les besoins de développement de la compétence interculturelle.
Anotace anglicky
The contribution presented the results of a qualitative analysis of a PhD research on intercultural differences in Business French. The research sample was composed not only by the students of the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University during their studies of French-Czech Public Administration Master program, who spent their two-months internships in various institutions of French public administration, but also by their French supervisors. The data was collected in Autumn of 2019 thanks to series of semi-structured interviews with the Czech students, their French supervisors and students‘ final reports which enabled a detailed analysis of the internships contents, communication situations and identification of problematic situations and needs of intercultural competence development.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUNázev: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:37