DELALANDE, Hana. Analýza potřeb studentů odborného francouzského jazyka v přípravě na pracovní stáže ve Francii (Needs analysis of students of French for specific purposes in preparation for work mobility in France). CASALC Review. Brno, 2020, vol. 10, No 1, p. 139-149. ISSN 2694-9288.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza potřeb studentů odborného francouzského jazyka v přípravě na pracovní stáže ve Francii
Name (in English) Needs analysis of students of French for specific purposes in preparation for work mobility in France
Authors DELALANDE, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition CASALC Review, Brno, 2020, 2694-9288.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00118169
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Communication situations; French for specific purposes; internships; interviews; needs analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 10/3/2021 15:41.
Abstract
V článku je představen kontext disertačního výzkumu, jehož cílem je zmapovat náplň pracovních stáží českých a slovenských studentů ve francouzských institucích veřejné správy, identifikovat komunikační situace, do kterých se studenti během stáží dostávají, a definovat úlohy, které musejí řešit. Na základě rozhovorů se studenty francouzsko-českého studijního programu ESF MU Veřejná správa (Administration publique) bezprostředně po ukončení pracovní stáže byly v rámci pilotního výzkumu v roce 2018 identifikovány problematické situace a okruhy a analyzovány z hlediska potřeb chybějících v předcházející přípravě. V závěru článku jsou prezentovány možnosti zefektivnění přípravy na stáže a další kroky disertačního výzkumu.
Abstract (in English)
The article treats context of a doctoral research whose goal is to gather information on the content of internships of Czech and Slovak students in French public administration institutions, to identify communication situations the students get into and the tasks they have to complete. A pilot research based on interviews with the sample of students of the French-Czech study program Public administration (Administration publique) of the Faculty of Economy and Administration that were carried out shortly after the end of the internships in 2018 and problematic situations and topics were identified and analyzed in the view of elements missing in the preparation prior to departure. At the end of article, possibilities of improvement of preparation of the students before their departure and the next steps of the doctoral research are discussed.
Links
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUName: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Acronym: AKTEV IX)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:17