Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1743917, author = {Bumbálková, Eva}, booktitle = {Výzkum učení a vyučování cizích jazyků}, keywords = {test-management; test-wiseness; test-taking strategies; exam strategies; English language}, language = {cze}, title = {Testové strategie používané studenty při jazykových zkouškách z receptivních dovedností - přehled dosavadního bádání}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1743917 AU - Bumbálková, Eva PY - 2020 TI - Testové strategie používané studenty při jazykových zkouškách z receptivních dovedností - přehled dosavadního bádání KW - test-management KW - test-wiseness KW - test-taking strategies KW - exam strategies KW - English language N2 - Prezentace se zabývá dosavadním bádáním v oblasti testových strategií používaných studenty v jazykových testech receptivních dovedností. Do přehledu bylo zahrnuto 23 studií z let 1998-2020 týkajících se empirického výzkumu a publikovaných v časopisech zahrnutých v databázích Scopus a Web of Science. Prezentace se zabývá analýzou několika oblastí – rozdílných definic testových strategií, metodologií výzkumů, výzkumnými otázkami a výsledky studií. Mezi zajímavá zjištění opatří, že jde především o výzkum kvantitativní, respondenty jsou převážně univerzitní studenti. Výzkumníci používají standardizované testy, použité inventáře strategií jsou velmi odlišné. Studie se nejčastěji zaměřují na zjištění souvislostí mezi množstvím použitých strategií a výsledky dosaženými v testech. Výsledky výzkumu nejsou jednoznačné, vztah mez použitím strategií a výsledky testů potvrzují pouze některé studie. Naopak výzkumy týkající se výuky testových strategií poměrně jednoznačně ukazují kladný vliv takové výuky na výsledek testu. Některé výzkumy se zaměřují na efektivitu jednotlivých strategií, tato oblast však zatím nebyla dostatečně prozkoumána. ER -
BUMBÁLKOVÁ, Eva. Testové strategie používané studenty při jazykových zkouškách z receptivních dovedností - přehled dosavadního bádání (Students' Test-Taking Strategie in Receptive Skills Language Tests - Literature Review). In \textit{Výzkum učení a vyučování cizích jazyků}. 2020.
|