POJSLOVÁ, Blanka. Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES (Evaluation of feedback on EFL writing quality using TAALES). In Doktorandská konference studentů PdF. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES
Name in Czech Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES
Name (in English) Evaluation of feedback on EFL writing quality using TAALES
Authors POJSLOVÁ, Blanka.
Edition Doktorandská konference studentů PdF, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) cizojazyčné psaní; zpětná vazba; žákovský korpus; lexikální propracovanost
Keywords in English EFL writing; feedback; learner corpora; lexical sophistication
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/5/2021 14:41.
Abstract
Cílem studie bylo posoudit vliv intervence v podobě dvou zpětnovazebných strategií na lexikální propracovanost cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES. Účastníci studie (65) byli pokročilí uživatelé angličtiny jako cizího jazyka, kteří byli rozděleni do dvou porovnávaných skupin. První skupina obdržela ke svému textu opakovanou zpětnou vazbu výhradně od učitele, zatímco druhá skupina obdržela kombinovanou zpětnou vazbu nejdříve od tří vrstevníků a pak od učitele. Výsledky studie zkoumající změny v lexikální propracovanosti jako aspektu kvality cizojazyčného psaní mezi pretestem a posttestem ukázaly, že obě zpětnovazebné strategie přispěly ke statisticky významnému zlepšení v kvalitě písemné produkce z hlediska lexikální propracovanosti v obou skupinách, ale v písemné produkci obou skupin nebyl po realizaci intervence významný rozdíl.
Abstract (in English)
The current study examines the efficacy of two different modes of feedback on lexical sophistication of EFL writing quality using a corpus linguistic tools TAALES. The participants of the study were 65 advanced EFL learners who were divided into two comparison groups. The first group (teacher group) was provided with multiple-draft teacher-only feedback while the other one (peer group) was given combined peer- teacher feedback on their multiple-draft writings. The study investigates the changes in lexical sophistication as an aspect of writing quality between pre-test and post-test learner corpora collected in the teacher and peer group together with comparing the differences between both groups. The results indicate that students in both groups used significantly more sophisticated words in their post-test writings but with no significant difference between the comparison groups.
Links
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUName: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Acronym: AKTEV IX)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 23/8/2024 22:23