W 2020

To be or not to be well? Semináře pro učitele a programy pro školy

DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ, Tomáš MOHAMPL DOLEŽAL, Lenka POLÁNKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

To be or not to be well? Semináře pro učitele a programy pro školy

Name (in English)

To be or not to be well? Sessions for teachers and programmes for classes

Authors

DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ, Tomáš MOHAMPL DOLEŽAL and Lenka POLÁNKOVÁ

Edition

2020

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

drama well-being učitelé třída

Keywords in English

drama well-being teachers class
Změněno: 25/2/2021 10:55, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem seminářů v rámci projektu Erasmus+ "To be or not to be well? - Drama and theatre in education" 2019-1-HU01-KA201-061267 bylo prostřednictvím tématu vlastní životní a pracovní spokojenosti objevovat potenciál dramatické výchovy a divadla ve výchově pro motivaci a podporu zapojení žáků v procesu vzdělávání, včetně těch se specifickými vzdělávacími potřebami. Součástí byly i realizace výukových programů z oblasti dramatické výchovy pro třídy zapojených škol. Na základě těchto realizací vzniknou didaktické materiály a výzkumná studie.

In English

The aim of the seminars within the Erasmus + project "To be or not to be well? - Drama and theater in education" 2019-1-HU01-KA201-061267 was to discover the potential of drama in education and theater in education for motivation and education through the topic of well-being. Supporting the involvement of pupils in the educational process, including those with special educational needs. It also included the implementation of educational programs using drama in education for the classes of participating schools. Based on these realizations, didactic materials and research study will be created.