DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ, Tomáš MOHAMPL DOLEŽAL and Lenka POLÁNKOVÁ. To be or not to be well? Semináře pro učitele a programy pro školy (To be or not to be well? Sessions for teachers and programmes for classes). 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name To be or not to be well? Semináře pro učitele a programy pro školy
Name (in English) To be or not to be well? Sessions for teachers and programmes for classes
Authors DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ, Tomáš MOHAMPL DOLEŽAL and Lenka POLÁNKOVÁ.
Edition 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) drama well-being učitelé třída
Keywords in English drama well-being teachers class
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 25/2/2021 10:55.
Abstract
Cílem seminářů v rámci projektu Erasmus+ "To be or not to be well? - Drama and theatre in education" 2019-1-HU01-KA201-061267 bylo prostřednictvím tématu vlastní životní a pracovní spokojenosti objevovat potenciál dramatické výchovy a divadla ve výchově pro motivaci a podporu zapojení žáků v procesu vzdělávání, včetně těch se specifickými vzdělávacími potřebami. Součástí byly i realizace výukových programů z oblasti dramatické výchovy pro třídy zapojených škol. Na základě těchto realizací vzniknou didaktické materiály a výzkumná studie.
Abstract (in English)
The aim of the seminars within the Erasmus + project "To be or not to be well? - Drama and theater in education" 2019-1-HU01-KA201-061267 was to discover the potential of drama in education and theater in education for motivation and education through the topic of well-being. Supporting the involvement of pupils in the educational process, including those with special educational needs. It also included the implementation of educational programs using drama in education for the classes of participating schools. Based on these realizations, didactic materials and research study will be created.
PrintDisplayed: 2/5/2024 17:05