TRNOVÁ, Eva. Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education. In Mafalda Carmo. Education Applications Developments V : Advances in Education and Educational Trends Series. 1st ed. Lisboa: Science Press, 2020, p. 192-202. Education Applications Developments V. ISBN 978-989-54815-0-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
Name in Czech Rozvoj interdisciplinární výuky pomocí badatelsky orientované výuky
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Lisboa, Education Applications Developments V : Advances in Education and Educational Trends Series, p. 192-202, 11 pp. Education Applications Developments V, 2020.
Publisher Science Press
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00118231
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-54815-0-7
Keywords (in Czech) Interdisciplinární výuka; badatelsky orientovaná výuka; vzdělávání učitelů;
Keywords in English Interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education;
Tags science education, science teachers
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 12/3/2021 09:04.
Abstract
The chapter presents the results of research that dealt with teacher education for interdisciplinary teaching. The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. IBSE is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.
Abstract (in Czech)
Kapitola představuje výsledky výzkumu zabývajícího se vzděláváním učitelů pro interdisciplinární výuku. Úkolem současného vzdělávacího systému je dát všem studentům kompetence, které budou potřebovat, aby mohli prosperovat v globální ekonomické konkurenci. Studenti nejsou obvykle schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatečného zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však nejsou obvykle vzděláváni v interdisciplinární výuce a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. IBSE je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro interdisciplinární výuku / učení. Jsou prezentovány výsledky výzkumu potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v interdisciplinární výuce pomocí IBSE.
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:25