MÍSAŘOVÁ, Darina a Jiří ŠMÍDA. Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti? Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?
Název česky Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?
Název anglicky How can geography contribute to digital literacy?
Autoři MÍSAŘOVÁ, Darina a Jiří ŠMÍDA.
Vydání 2020.
Nakladatel Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky digitální gramotnost; informační a komunikační technologie; ICT; výuka zeměpisu
Klíčová slova anglicky digital literacy; information and communication technologies ICT; teaching geography
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Změněno: 17. 4. 2021 08:59.
Anotace
Považujeme-li geografickou gramotnost jako jeden z cílů vzdělávání v zeměpise, pak chápejme digitální gramotnost jako součást této předmětové (geografické) gramotnosti. Každá předmětová gramotnost požaduje specifické digitální dovednosti. V případě geografie se jedná o práci s digitálními prostorovými daty (geodaty), která mohou být ve formě zeměpisných souřadnic, map, grafů, tabulek, celých databází, fotografií či družicových snímků. Prostředkem pro práci s geodaty jsou digitální technologie, které by měli žáci využívat efektivně a kriticky. Základní dovednosti práce s prostorovými daty zahrnují vstup dat (jejich sběr nebo tvorbu v počítači), správu dat (třídění, analýzu), vizualizaci a sdílení dat či využití prostředků pro komunikaci, hodnocení a návrhy pro prostorová řešení.
Anotace anglicky
If we consider geographic literacy as one of the aims of education in geography, we understand digital literacy as a part of this particular subject literacy. Every subject literacy requires specific digital skills. In the case of geography, the main interest is concentrated in digital spatial data (geodata), which can be in a form of geographical coordinates, maps, graphs, tables, whole databases, photographs or satellite images.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:03