Detailed Information on Publication Record
2020
Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?
MÍSAŘOVÁ, Darina and Jiří ŠMÍDABasic information
Original name
Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?
Name in Czech
Jak může zeměpis přispět k digitální gramotnosti?
Name (in English)
How can geography contribute to digital literacy?
Authors
MÍSAŘOVÁ, Darina and Jiří ŠMÍDA
Edition
2020
Publisher
Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
digitální gramotnost; informační a komunikační technologie; ICT; výuka zeměpisu
Keywords in English
digital literacy; information and communication technologies ICT; teaching geography
Tags
Reviewed
Změněno: 17/4/2021 08:59, Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
V originále
Považujeme-li geografickou gramotnost jako jeden z cílů vzdělávání v zeměpise, pak chápejme digitální gramotnost jako součást této předmětové (geografické) gramotnosti. Každá předmětová gramotnost požaduje specifické digitální dovednosti. V případě geografie se jedná o práci s digitálními prostorovými daty (geodaty), která mohou být ve formě zeměpisných souřadnic, map, grafů, tabulek, celých databází, fotografií či družicových snímků. Prostředkem pro práci s geodaty jsou digitální technologie, které by měli žáci využívat efektivně a kriticky. Základní dovednosti práce s prostorovými daty zahrnují vstup dat (jejich sběr nebo tvorbu v počítači), správu dat (třídění, analýzu), vizualizaci a sdílení dat či využití prostředků pro komunikaci, hodnocení a návrhy pro prostorová řešení.
In English
If we consider geographic literacy as one of the aims of education in geography, we understand digital literacy as a part of this particular subject literacy. Every subject literacy requires specific digital skills. In the case of geography, the main interest is concentrated in digital spatial data (geodata), which can be in a form of geographical coordinates, maps, graphs, tables, whole databases, photographs or satellite images.