JANÍK, Tomáš. Mýty – omyly – nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (Mythos – misunderstandings – fallacies: On failures in education and pedagogy). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 116 pp. ISBN 978-80-210-9753-7. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mýty – omyly – nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice
Name in Czech Mýty – omyly – nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice
Name (in English) Mythos – misunderstandings – fallacies: On failures in education and pedagogy
Authors JANÍK, Tomáš.
Edition 1. vyd. Brno, 116 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9753-7
Keywords (in Czech) výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení
Keywords in English upbringing, education, school, teachers, students, teaching and learning
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 24/2/2021 14:31.
Abstract
Kniha je překladem publikace Mythen – Irrtümer – Unwahrheiten: Essays über das „Valsche“ in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Abstract (in Czech)
Kniha je překladem publikace Mythen – Irrtümer – Unwahrheiten: Essays über das „Valsche“ in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Abstract (in English)
The book is the translation from Mythen – Irrtümer – Unwahrheiten: Essays über das „Valsche“ in der Pädagogik edited by H. U. Grunder (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). It includes seven essays written by authors from Germany and Switzerland. They strive for profound understanding of issues as upbringing, education, school, teachers, students, teaching and learning.
PrintDisplayed: 19/4/2024 08:16