Detailed Information on Publication Record
2020
Didaktické hry jako aktivizující metody v hodinách přírodopisu na základní škole
PETROVÁ, Jana and Libuše VODOVÁBasic information
Original name
Didaktické hry jako aktivizující metody v hodinách přírodopisu na základní škole
Name in Czech
Didactic games as activating methods in natural science lessons at primary school
Authors
PETROVÁ, Jana and Libuše VODOVÁ
Edition
XVII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2020
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Aktivizující metody, didaktické hry, klíčové kompetence, výukové cíle, výukové metody, vzdělávací obor přírodopis.
Keywords in English
activating methods, didactic games, key competences, teaching goals, teaching methods, educational field of natural science
Změněno: 26/2/2021 18:51, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Abstract
V originále
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku a tvorbu aktivizujících metod, konkrétně didaktických her, v hodinách přírodopisu na základní škole. Součástí práce je návrh 12 didaktických her a následné ověření vybraných z nich. Hlavním cílem práce je návrh didaktických her do hodin přírodopisu a ověření některých z nich na vybrané základní škole (ZŠ Valtice). Didaktické hry byly po ověření ohodnoceny žáky. Na základě jejich zpětné vazby budou navrženy úpravy těchto her. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a didaktickou. V teoretické části jsou na základě rešerše charakterizována témata, jako jsou např. aktivizující metody, didaktické hry či klíčové kompetence. Didaktická část obsahuje návrh 12 didaktických her pro jednotlivé tematické celky přírodopisného učiva. Součástí práce je také ověření některých z nich a následná zpětná vazba od žáků, na jejichž základě budou navrženy úpravy. Ke každé hře je vytvořen metodický list, který obsahuje informace o dané hře, jako je například časová náročnost, počet žáků, pomůcky, místo konání, naplnění klíčových kompetencí, pravidla hry, aj. Celkem bylo navrženo (či upraveno) 12 didaktických her, vždy nejméně 1 na každý tematický celek přírodopisného učiva. Hry byly ověřovány během učitelské praxe, tedy v měsících listopad–prosinec 2019, na základní škole ve Valticích. Ověřování her se zúčastnilo 70 žáků 6.–9. ročníku, v každém ročníku byla ověřena nejméně 1 hra. Celkem bylo ověřeno 9 navržených didaktických her. Výsledky ověření her na ZŠ společně se zpětnou vazbou od žáků budou podrobně rozebrány v kapitole diskuze. Součástí diskuze bude také návrh úprav realizovaných didaktických her.