DOLEŽALOVÁ, Lenka. Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením (Lipreading and its role individual speech therapy intervention and education of individuals with hearing impairment). Listy klinické logopedie. Praha: Asociace klinických logopedů, 2020, vol. 4, No 2, p. 61-68. ISSN 2570-6179. Available from: https://dx.doi.org/10.36833/lkl.2020.042. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1747438, author = {Doležalová, Lenka}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.36833/lkl.2020.042}, keywords = {hearing impairment; communication of persons with hearing impairment; functional communication; Czech language; lipreading; visualisation of spoken language; supporting articulation signs}, language = {cze}, issn = {2570-6179}, journal = {Listy klinické logopedie}, title = {Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením}, url = {https://casopis.aklcr.cz/contents/lkl/2020/02.pdf}, volume = {4}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1747438 AU - Doležalová, Lenka PY - 2020 TI - Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením JF - Listy klinické logopedie VL - 4 IS - 2 SP - 61-68 EP - 61-68 PB - Asociace klinických logopedů SN - 25706179 KW - hearing impairment KW - communication of persons with hearing impairment KW - functional communication KW - Czech language KW - lipreading KW - visualisation of spoken language KW - supporting articulation signs UR - https://casopis.aklcr.cz/contents/lkl/2020/02.pdf N2 - Odezírání představuje jeden z komunikačních systémů osob se sluchovým postižením. Setkáváme se s ním při komunikaci s jedinci se sluchovým postižením od raného věku do stáří, a to bez ohledu na typ sluchové vady či kompenzační pomůcku, kterou jedinec využívá. Rozdíl je v míře využití a porozumění, které vyplývají z individuálních potřeb a možností každého jedince. Odezírání je velmi náročná psychická činnost. Ne každý jedinec s postižením sluchu odezírat umí, a ne každý se odezírat naučí. Jeho úspěšné osvojení však může hrát velkou roli v porozumění mluvené řeči, ve vzdělávání i v běžném životě. ER -
DOLEŽALOVÁ, Lenka. Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením (Lipreading and its role individual speech therapy intervention and education of individuals with hearing impairment). \textit{Listy klinické logopedie}. Praha: Asociace klinických logopedů, 2020, vol.~4, No~2, p.~61-68. ISSN~2570-6179. Available from: https://dx.doi.org/10.36833/lkl.2020.042.
|