První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení
SEDLÁČEK, Martin. První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení (First teacher. On the role of the headteacher in educational leadership). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 181 pp. ISBN 978-80-210-9718-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení |
Name in Czech | První učitel. K roli ředitele školy v pedagogickém vedení |
Name (in English) | First teacher. On the role of the headteacher in educational leadership |
Authors | SEDLÁČEK, Martin. |
Edition | 1. vyd. Brno, 181 pp. 2020. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
ISBN | 978-80-210-9718-6 |
Keywords (in Czech) | ředitel školy; pedagogické vedení; vzdělávací výsledky |
Keywords in English | headteacher; educational leadership; academic outcomes |
Tags | Munipress |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 1/3/2021 13:29. |
Abstract |
---|
Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, když z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jejím jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů i úskalí jejich vlastního profesního vývoje. Kniha nabízí podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet. |
Abstract (in Czech) |
---|
Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, když z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jejím jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů i úskalí jejich vlastního profesního vývoje. Kniha nabízí podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet. |
Abstract (in English) |
---|
Leaders have a very significant impact on life in any organization or institution. It is no different in schools. In our environment, the reflection of headteacher’s work is often not at the center of professional publication’s attention. The book partially corrects this by looking at the phenomenon of educational leadership from the point of view of the headteachers. The core is the results of the author’s empirical research. Based on real data, it is demonstrated how principals can contribute to improving student’s educational outcomes, how their work affects teacher satisfaction, shows the patterns of their professional careers. From this point of view, the book offers stimuli both for further educational research and those interested in the ranks of principals and teachers who want to further develop their work at school. |
PrintDisplayed: 12/10/2024 13:57