KRAHULEC, Ondřej. Počítačem podporované rolové a simulační hry a jejich vliv na plynulost u řečové dovednosti mluvení u studentů angličtiny jako cizího jazyka: pilotní výzkum (Computer-assisted Role-playing and Simulation Games and Their Influence on Speaking Fluency among Learners of English as Foreign Language: Pilot Study). In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků III. Brno: MUNI, 2020, p. 93-126. ISBN 978-80-210-9821-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Počítačem podporované rolové a simulační hry a jejich vliv na plynulost u řečové dovednosti mluvení u studentů angličtiny jako cizího jazyka: pilotní výzkum
Name in Czech Počítačem podporované rolové a simulační hry a jejich vliv na plynulost u řečové dovednosti mluvení u studentů angličtiny jako cizího jazyka: pilotní výzkum
Name (in English) Computer-assisted Role-playing and Simulation Games and Their Influence on Speaking Fluency among Learners of English as Foreign Language: Pilot Study
Authors KRAHULEC, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků III, p. 93-126, 34 pp. 2020.
Publisher MUNI
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00118321
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9821-3
Keywords (in Czech) Rolové hry; simulační hry; řečová dovednost mluvení; plynulost; počítačem podporované jazykové vzdělávání; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English Role-playing games; simulation games; speaking skill; fluency; computer-assisted language learning; English as a foreign language
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ondřej Krahulec, učo 435189. Changed: 3/3/2021 19:15.
Abstract
Tato práce představuje výsledky pilotního výzkumu, který zjišťoval, jaké subjektivně vnímané faktory a procesy ovlivňují plynulost mluveného projevu v rámci počítačem podporovaných simulačních her a jak tyto faktory a procesy ovlivňují aktuální performanci v oblasti plynulosti. Tato práce předkládá výsledky vícečetné případové studie čtyř participantů intenzivního kurzu angličtiny jako cizího jazyka, diskutuje je a nastiňuje i možný přesah výzkumu do výuky cizích jazyků.
Abstract (in English)
This paper introduces results of pilot research that sought to answer what subjectively perceived factors and processes of computer-assisted simulation games influence the speaking fluency of participants and how these factors do so. This work presents and interprets the results of a multi-case study of four participants during an intensive course of English as a foreign language. Moreover, possible recommendations for teaching based on the study are foreshadowed.
Links
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUName: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Acronym: AKTEV IX)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/7/2024 23:09