ATCHESON, Hana. Ustálená slovní spojení v odborném psaném diskurzu: korpusová analýza (Multiword Expressions in Academic Writing Discourse: corpus analysis). In Konference studentů doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ustálená slovní spojení v odborném psaném diskurzu: korpusová analýza
Name in Czech Ustálená slovní spojení v odborném psaném diskurzu: korpusová analýza
Name (in English) Multiword Expressions in Academic Writing Discourse: corpus analysis
Authors ATCHESON, Hana.
Edition Konference studentů doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) ustálená slovní spojení; korpusová analýza; rétorická funkce ustálených slovních spojení
Keywords in English multiword expressions; corpus analysis; rhetorical functions of multiword expressions
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 28/3/2024 14:09.
Abstract
Příspěvek je sestaven formou přehledu charakteristik tří textových korpusů, které budou zpracovány za účelem určování četnosti výskytu a rétorických funkcí ustálených slovních spojení. Hlavní otázky, které analýza korpusů zohledňuje, jsou formulovány takto: Která jsou nejčastější ustálená slovní spojení v teoretickém článku disciplíny vizuálního umění a designu; jakou plní funkci; které z rétorických funkcí nejčastějších čtyřslovných spojení dle taxonomie Hylanda jsou přítomny v teoretickém článku disciplíny vizuálního umění a designu.
Abstract (in English)
The presentation is composed of an outline of three text corpuses and their characteristics. These will be analysed with respect to frequency and rhetorical functions of multiword expressions. The main questions which are followed for the corpus analysis are formulated as: Which are the most frequent multiword expressions in a theoretical article in visual arts and design disciplines; what functions do these multiword expressions have; which rhetorical functions of the most frequent multiword expressions in Hyland´s taxonomy are present in the theoretical article in visual arts and design disciplines.
Links
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUName: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Acronym: AKTEV IX)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/6/2024 08:28