2019
Equus bůh, zvíře, loutka, herec – Pokus o praktickou aplikaci teoretické dramaturgie Otakara Zicha na současné divadlo
MARYŠKA, MartinZákladní údaje
Originální název
Equus bůh, zvíře, loutka, herec – Pokus o praktickou aplikaci teoretické dramaturgie Otakara Zicha na současné divadlo
Název česky
Equus bůh, zvíře, loutka, herec – Pokus o praktickou aplikaci teoretické dramaturgie Otakara Zicha na současné divadlo
Název anglicky
Equus the God, Animal, Puppet, Actor
Autoři
Vydání
Proudy: středoevropský časopis pro vědu a literaturu, Středoevropské centrum slovanských studií o.s. 2019, 1804-7246
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
estetika; divadlo; recepce; Peter Shaffer; Equus; ostenze; Otakar Zich; metonymie
Klíčová slova anglicky
Aesthetics; Theatre; Reception; Peter Schaffer; Equus; Ostension; Otakar Zich; Metonymy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2021 12:58, Mgr. MgA. Martin Maryška, Ph.D.
Anotace
Anglicky
Peter Schaffer' Eqqus is a major work of British drama. It adapts a story of psychiatrist Martin Dysart treating a young boy who brutally blinded several horses. With the help of theory Czech aesthetician Otakar Zich, the study analyzes staging and reception difficulties arisen by a scenic representation of the animal body and the ostension of the naked human body. The author compares the opinions of three theatre critics on recent production in London with his personal spectatorship experience.
Návaznosti
MUNI/A/0785/2017, interní kód MU |
|