J 2019

Equus bůh, zvíře, loutka, herec – Pokus o praktickou aplikaci teoretické dramaturgie Otakara Zicha na současné divadlo

MARYŠKA, Martin

Základní údaje

Originální název

Equus bůh, zvíře, loutka, herec – Pokus o praktickou aplikaci teoretické dramaturgie Otakara Zicha na současné divadlo

Název česky

Equus bůh, zvíře, loutka, herec – Pokus o praktickou aplikaci teoretické dramaturgie Otakara Zicha na současné divadlo

Název anglicky

Equus the God, Animal, Puppet, Actor

Vydání

Proudy: středoevropský časopis pro vědu a literaturu, Středoevropské centrum slovanských studií o.s. 2019, 1804-7246

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

estetika; divadlo; recepce; Peter Shaffer; Equus; ostenze; Otakar Zich; metonymie

Klíčová slova anglicky

Aesthetics; Theatre; Reception; Peter Schaffer; Equus; Ostension; Otakar Zich; Metonymy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2021 12:58, Mgr. MgA. Martin Maryška, Ph.D.

Anotace

Anglicky

Peter Schaffer' Eqqus is a major work of British drama. It adapts a story of psychiatrist Martin Dysart treating a young boy who brutally blinded several horses. With the help of theory Czech aesthetician Otakar Zich, the study analyzes staging and reception difficulties arisen by a scenic representation of the animal body and the ostension of the naked human body. The author compares the opinions of three theatre critics on recent production in London with his personal spectatorship experience.

Návaznosti

MUNI/A/0785/2017, interní kód MU
Název: Specifika uměleckého poznávání: strukturní analogie, semióza, víceznačnost (Akronym: SUP-SAAS)
Investor: Masarykova univerzita, Specifika uměleckého poznávání: strukturní analogie, semióza, víceznačnost, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty