Detailed Information on Publication Record
2020
Současná česká televizní a post-televizní publika: Kvantitativní studie
MACEK, Jakub and Iveta JANSOVÁBasic information
Original name
Současná česká televizní a post-televizní publika: Kvantitativní studie
Name (in English)
Contemporary Czech television and post-television audiences: quantitative study
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 15 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Výzkumná zpráva
Field of Study
50802 Media and socio-cultural communication
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-210-9759-9
Keywords (in Czech)
televizní publika, post-televizní publika, mediální rutiny, audiovizuální obsahy, získávání obsahů
Keywords in English
television audiences, post-television audiences, media routines, audiovisual contents, content obtainment
Tags
Změněno: 8/3/2021 11:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Tato výzkumná zpráva shrnuje zjištění kvantitativního výzkumu současných českých televizních publik a jejich mediálních rutin, technologických kompetencí a kulturních preferencí a způsobů, jimiž získávají přístup k audiovizuálním obsahům. Výzkum byl veden týmem z Fakulty sociálních studí Masarykovy univerzity, samotný sběr dat byl pak formou výběrového šetření realizován na konci roku 2019 a začátku roku 2020 výzkumnou agenturou Focus.
In English
This research report is a result of quantitative research into contemporary Czech television audiences and their media routines, technological competencies and cultural preferences which they use in the context of obtaining audiovisual content. The research was carried by a team from Faculty of Socal Science Masaryk university, the data collection was realized at the end of the 2019 and the begining of 2020 by a research agency Focus.
Links
TL01000306, research and development project |
|