PELÁNEK, Radek. Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability. Online. In Christoph Rensing, Hendrik Drachsler. Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge. New York, NY, United States: Association for Computing Machinery, 2020. s. 554-558. ISBN 978-1-4503-7712-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375463. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání New York, NY, United States, Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge, od s. 554-558, 5 s. 2020.
Nakladatel Association for Computing Machinery
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00118360
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-7712-6
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375463
UT WoS 000558753800069
Klíčová slova anglicky trade-offs; scalability; methodology
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 10. 9. 2021 07:56.
Anotace
Ryan Baker presented in a LAK 2019 keynote a list of six grand challenges for learning analytics research. The challenges are specified as problems with clearly defined success criteria. Education is, however, a domain full of ill-defined problems. I argue that learning analytics research should reflect this nature of the education domain and focus on less clearly defined, but practically essential issues. As an illustration, I discuss three important challenges of this type: addressing inherent trade-offs in learning environments, the clarification of methodological issues, and the scalability of system development.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 18:13