2020
První učitel : K roli ředitele školy v pedagogickém vedení
SEDLÁČEK, MartinZákladní údaje
Originální název
První učitel : K roli ředitele školy v pedagogickém vedení
Název anglicky
First teacher : On the role of the headteacher in educational leadership
Autoři
SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 181 s. První vydání, 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/20:00118466
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-9718-6
Klíčová slova česky
ředitel školy; pedagogické vedení; vzdělávací výsledky
Klíčová slova anglicky
headteacher; educational leadership; academic outcomes
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 11:09, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, kdy z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů, ukazuje úskalí jejich profesního vývoje. Kniha nabízí z tohoto pohledu podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet.
Anglicky
Leaders have a very significant impact on life in any organization or institution. It is no different in schools. In our environment, the reflection of headteachers' work is often not at the center of professional publications' attention. The book partially corrects this by looking at the phenomenon of educational leadership from the point of view of the headteachers. The core is the results of the author's empirical research. Based on real data, it is demonstrated how principals can contribute to improving students' educational outcomes, how their work affects teacher satisfaction, shows the patterns of their professional careers. From this point of view, the book offers stimuli both for further educational research and those interested in the ranks of principals and teachers who want to further develop their work at school.
Návaznosti
MUNI/A/1047/2019, interní kód MU |
|