VÁCLAVÍK, Ladislav. Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, roč. 10, č. 2, s. 25-40. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium
Název česky Studium francouzštiny skrze angličtinu: motivace, postoje studentů a úloha angličtiny jako jazykového média
Autoři VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/20:00118475
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-3
Klíčová slova česky postoje studentů; vzdělávání v angličtině; lingua franca
Klíčová slova anglicky student beliefs; English-medium education; lingua franca
Štítky English-medium education, lingua franca, motivation, student beliefs
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ladislav Václavík, Ph.D., učo 20439. Změněno: 17. 8. 2021 09:39.
Anotace
English has become a language commonly used in fields such as business, diplomacy, or tourism. It is also a medium which enables the transfer of knowledge and the development of ideas in science and education. Scientists and undergraduates can nowadays pursue their research and studies at laboratories and universities all over the world using English as the language of the educational process. Thus, they access knowledge in their respective fields through English, and this applies also to learning other languages. Learning a foreign language using English poses various challenges, starting from the learners’ level of English over to the influences that English can have on the process of acquisition. Also, learners can have beliefs about learning the other language (L3) which differ from beliefs they have about learning English. This set of ideas, attitudes and opinions could have an impact on how students learn L3. This paper explores the beliefs about, and motivations for, language learning among a small group of Erasmus students in the International Relations Programme at the Faculty of Social Sciences, Masaryk University, Brno. The students, who have various ethnic origins and language backgrounds, took part in a thirteen-week course of French for Beginners, taught in English by a Czech teacher. Most students were complete beginners, but others already had basic knowledge of French, as the entry questionnaire had shown. This course of French for specific purposes (diplomacy) covered the first three units of an A1-A2 textbook called Objectif Diplomatie: Le français des relations européennes et internationales. At the end of the course, learners completed a questionnaire in English. This research gauges the role of English as a medium in learning French at a beginner’s level and investigates students’ perceptions of the accuracy and the difficulty of learning French through English. Avoiding any generalisations, the study reports group-specific results with a view to showing whether, and to what extent, students conform to other research findings in the areas of learner beliefs and motivations in English-medium language instruction.
Anotace česky
Angličtina se stala jazykem běžně používaným v oblastech, jako je obchod, diplomacie nebo cestovní ruch. Je to také médium, které umožňuje přenos znalostí a rozvoj myšlenek ve vědě a vzdělávání. Vědci a vysokoškoláci mohou v současné době pokračovat ve výzkumu a studiu v laboratořích a na univerzitách po celém světě s využitím angličtiny jako jazyka vzdělávacího procesu. Díky tomu mají přístup ke znalostem ve svých příslušných oborech prostřednictvím angličtiny, a to platí i pro studium dalších jazyků. Učení se cizího jazyka pomocí angličtiny přináší různé výzvy, počínaje úrovní angličtiny u studentů až po vlivy, které může mít angličtina na proces osvojování. Studenti také mohou zastávat postoje k učení druhého jazyka (L3), která se liší od postojů ohledně učení angličtiny. Tyto myšlenky, postoje a názory by mohla mít dopad na to, jak se studenti učí L3. Tento příspěvek zkoumá přesvědčení a motivaci pro studium jazyků u malé skupiny studentů programu Erasmus v programu mezinárodních vztahů na Fakultě sociálních věd Masarykovy univerzity v Brně. Studenti s různým etnickým původem a jazykovým zázemím se zúčastnili třináctitýdenního kurzu francouzštiny pro začátečníky, který byl veden v angličtině českým učitelem. Většina studentů byla úplní začátečníci, další již měli základní znalosti francouzštiny, jak ukázal vstupní dotazník. Kurz francouzštiny pro specifické účely (diplomacie) zahrnoval první tři jednotky učebnice A1-A2 s názvem Objectif Diplomatie: Le français des relations européennes et internationales. Na konci kurzu studenti vyplnili dotazník v angličtině. Článek zkoumá roli angličtiny jako média ve výuce francouzštiny na úrovni začátečníků a to, jak studenti vnímají přesnost a obtížnost studia francouzštiny prostřednictvím angličtiny. Aby se předešlo jakýmkoli zobecněním, studie uvádí výsledky specifické pro skupinu s cílem ukázat, zda a do jaké míry se studenti shodují s jinými výsledky výzkumu v oblastech postojů a motivace žáků při výuce skrz angličtinu.
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 03:56