Detailed Information on Publication Record
2021
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research
ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.Basic information
Original name
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research
Name in Czech
Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy. Praxe z pohledu pedagogického výzkumu
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 194 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9757-5
Keywords (in Czech)
venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce
Keywords in English
outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames
Tags
Změněno: 13/4/2021 15:11, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.
In Czech
Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.