ČINČERA, Jan a Roman KROUFEK. Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků. Online. 2021, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Název anglicky Guidelines for Environmental Literacy of Students
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, domácí) a Roman KROUFEK (203 Česká republika)
Vydání 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/21:00119803
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky environmentální gramotnost; průzkumy; environmentální vzdělávání, výchova a osvěta; evaluace
Klíčová slova anglicky environmental literacy; surveys; environmental education; evaluation
Technické parametry MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzup.cz, tel +420 267 122 451
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 20. 4. 2021 09:18.
Anotace
Metodika podává standardizovaný postup kvyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Anotace anglicky
The Guidelines provide a standardized procedure for assessing the environmental literacy of secondary school students. Its intended users are national and regional designers and coordinators of environmental education, and then researchers and scholars focused on this field. Notably, it maybe used for national or regional environmental literacy surveys, then for designing specific research studies, or for evaluation of specific types of environmental education programs. The standardized procedure allows comparison of results of students of different ages, and evaluating the effectiveness of public support of environmental education. The findings of representative surveys of environmental literacy of students of the 6th, 8th, and 9th grades conducted in the academic year 2019/20 are part of the Guidelines.
Návaznosti
TITSMZP804, projekt VaVNázev: Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
Investor: Technologická agentura ČR, Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 21:06