Detailed Information on Publication Record
2021
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
ČINČERA, Jan and Roman KROUFEKBasic information
Original name
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Name (in English)
Guidelines for Environmental Literacy of Students
Authors
ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman KROUFEK (203 Czech Republic)
Edition
2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/21:00119803
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
environmentální gramotnost; průzkumy; environmentální vzdělávání, výchova a osvěta; evaluace
Keywords in English
environmental literacy; surveys; environmental education; evaluation
Technical parameters
MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzup.cz, tel +420 267 122 451
Tags
Změněno: 20/4/2021 09:18, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Metodika podává standardizovaný postup kvyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
In English
The Guidelines provide a standardized procedure for assessing the environmental literacy of secondary school students. Its intended users are national and regional designers and coordinators of environmental education, and then researchers and scholars focused on this field. Notably, it maybe used for national or regional environmental literacy surveys, then for designing specific research studies, or for evaluation of specific types of environmental education programs. The standardized procedure allows comparison of results of students of different ages, and evaluating the effectiveness of public support of environmental education. The findings of representative surveys of environmental literacy of students of the 6th, 8th, and 9th grades conducted in the academic year 2019/20 are part of the Guidelines.
Links
TITSMZP804, research and development project |
|