KROUFEK, Roman a Jan ČINČERA. Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2021, 44 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
Název anglicky Methodological Framework for Environmental Literacy in Schools
Autoři KROUFEK, Roman (203 Česká republika) a Jan ČINČERA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Praha, 44 s. 2021.
Nakladatel Ministerstvo životního prostředí
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW zpráva - pdf
Kód RIV RIV/00216224:14230/21:00119804
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky environmentální výchova; environmentální gramotnost; kvantitativní výzkum
Klíčová slova anglicky environmental education; environmental literacy; quantitative research
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 8. 3. 2022 12:39.
Anotace
Souhrnná zpráva seznamuje s výsledky rozsáhlého výzkumu environmentální gramotnosti, realizovaného v letech 2019-2020 v rámci projektu TAČR TITSMZP804. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci 6., 8. a 9. ročníků základní školy a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia. Souhrnná zpráva obsahuje zjištění týkající se jednotlivých aspektů environmentální gramotnosti (environmentální hodnoty a postoje, přesvědčení o schopnosti ovlivňovat stav životního prostředí, proenvironmentální chování, vztah k místu, postoje ke klimatické změně, environmentální vědomosti). Tyto výsledky dává do kontextu sociodemografického, edukačního (zkušenosti žáků s EVVO, výukové strategie EVVO na školách, kvalita EVVO z pohledu učitelů) a regionálního (srovnání dle krajů). Součástí zprávy je také popis vztahu mezi jednotlivými aspekty environmentální gramotnosti.
Anotace anglicky
The summary report presents the results of an extensive research on environmental literacy, carried out in the years 2019-2020 within the TAČR TITSMZP804 project. The target group of the research were students in the 6th, 8th and 9th grades of elementary school and the corresponding grades of a multi-year grammar school. The summary report contains findings concerning individual aspects of environmental literacy (environmental values and attitudes,locus of control, pro-environmental behavior, relationship to the place, attitudes to climate change, environmental knowledge). It puts these results in the context of socio-demographic, educational (pupils 'experience with EVVO, teaching strategies of EVVO in schools, quality of EVVO from the teachers' point of view) and regional (comparison by region). The report also includes a description of the relationship between the various aspects of environmental literacy.
Návaznosti
TITSMZP804, projekt VaVNázev: Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
Investor: Technologická agentura ČR, Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 09:47