Detailed Information on Publication Record
2020
Connection – Contact – Community. Permanent on-line in Education of Art
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Tereza MIKULOVÁ, Petra VICHROVÁ, Lucie HÁJKOVÁ, Lorrie BLAIR et. al.Basic information
Original name
Connection – Contact – Community. Permanent on-line in Education of Art
Name in Czech
Spojení – kontakt – komunita. Permanentně on-line ve vzdělávání umění
Authors
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Tereza MIKULOVÁ, Petra VICHROVÁ, Lucie HÁJKOVÁ, Lorrie BLAIR, Alena DRURY SOJKOVÁ, Hay KENNETH, Amélie LEMIEUX, Katherin PARAYRE, Anita SINNER, Jan SLAVÍK and Ernst WAGNER
Edition
1. vyd. Praha / Brno, 239 pp. 2020
Publisher
Dokořán / Masaryk University Press
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9661-5
Keywords (in Czech)
Komunita; kontakt; nové technologie; výchova; umění
Keywords in English
Community; contact; new technologies; education; art
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/4/2021 15:14, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The aim of the monograph is to publish contributions on key issues related to the current climate of the information society, contemporary art and education through contemporary art. Authors of these articles are renowned experts in the field of art education theory (intercontinental international discourse) from Europe, USA, Canada. The contributions reflect the authentic attitudes of art theoreticians from different countries to writing about the basic and common issues of international discourse on this topic. The contact areas created in this way draw attention to other possible ways of solving the problems of developing the theory and practice of artistic education in international contexts.
In Czech
Cílem monografie publikovat příspěvky o klíčových otázkách souvisejících se současným klimatem informační společnosti, současným uměním a vzděláváním skrze současné umění. Autory těchto článků jsou renomovaní odborníci v oblasti teorie uměleckého vzdělávání (mezikontinentální mezinárodní diskurs) z Evropy, USA, Kanady. Jednotlivé příspěvky odrážejí autentické přístupy teoretiků uměleckého vzdělávání z různých zemí k psaní o základních a společných otázkách mezinárodního diskurzu na toto téma. Takto vytvořené kontaktní oblasti mezi různými texty upozorňují na další možné způsoby řešení problematiky rozvoje teorie a praxe uměleckého vzdělávání v mezinárodních kontextech.
Links
MUNI/A/1190/2019, interní kód MU |
|